Nadejda Pădure

07.10.2019

Director Biblioteca Publică Raională „M.Sadoveanu" Strășeni 

Impresii despre training-ul de Educație Media

Prima mea întâlnire cu educația mediatică s-a produs în primăvara anului 2015 în cadrul atelierului, susținut de Carol Lange, directoare și profesoară la Institutul Estival de Scriere Jurnalistică Intensivă din Washington. A fost primul atelier pentru bibliotecari și a fost un respiro pentru fiecare din participanți.

Peste patru ani, și din nou în primăvară, am ocazia să particip într-un supercurs de șase luni pentru superformatori, de această data, având-o pe Natalia Grîu în calitate de formator. Recunosc, veneam la un curs care mi-a plăcut din start, din acea primăvară a anului 2015, dar că mă voi îndrăgosti de el, că nu voi observa cum zboară timpul dedicat instruirii, că voi aștepta următorul atelier cu emoție, curiozitate și nerăbdare, - cu siguranță, toate acestea nu mi le imaginam.

Astăzi, la finele atelierului, mă simt într-un fel tristă, pentru că această sărbătoare a cunoașterii a ajuns la final. În același timp, sunt mai bogată în cunoștințe, în abilități, în experiențe, în prieteni.

Strategiile de formare, învățate în cadrul cursului de educație mediatică, și pe care le-am utilizat cu succes, sunt interesante și eficiente. Asta au remarcat-o formabilii, cu care am lucrat în această perioadă. Tot ei au apreciat atelierele de educație mediatică ca foarte utile, actuale și absolut necesare. De asemenea, metodele și tehnicile învățate, pot fi implementate și în cadrul altor instruiri și evenimente organizate de bibliotecile noastre, ceea ce va aduce o plus valoare întregii noastre activități.

Fiecare temă studiată în cadrul cursului a fost interesantă, dar cele care țin de siguranța online pentru mine au fost deosebit de valoroase. Fiecare consumator media trebuie să dețină aceste competențe, iar bibliotecarul este cel care poate și trebuie să le formeze utilizatorilor săi.

Mulțumesc IREX Europe, mulțumesc ABRM, mulțumesc Natalia Grîu, mulțumesc Daniela Galai, mulțumesc tuturor care au contribuit ca învățarea noastră să se producă atât de fructuos!

Cu respect,

Nadejda Pădure,

Director Biblioteca Publică Raională „M.Sadoveanu” Strășeni

Contact

Super-traineri-abrm

Biblioteca Publică Raională „M. Sadoveanu” 

str. M. Eminescu 37, MD 3701, Strășeni

Număr de telefon
0237 22 244 

E-mail
nadipadure@yahoo.com

Galerie de imagini

ABRM © Toate drepturile rezervate 2019
Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți