Iulia Spînu

13.09.2019

Director Biblioteca Publică Orășenească „M. Eminescu” Cimișlia

Impresii post instruire Educatie Media

„Munca este dragostea ce devine vizibilă”

Cahlil Chibran

Fiecare om tinde să fie fericit nu numai în familie dar şi la muncă. Activând în calitate de bibiliotecară din 1983 am muncit cu dragoste faţă de profesie, oameni, comunitate dar munca mea nu era vizibilă. S-a întâmplat ca în 2018 sa fiu selectată la instruiri în cadrul programului ,,Educaţia mediatică la bibliotecă" implimentat de IREX Europa în Moldova. Era nou pentru mine, am înţeles importanţa educaţie mediatice. Implimentând cu succes proiectul ,,Dezvoltarea culturii media la bibliotecă'' munca a devenit vizibilă în comunitate. Noile parteneriate cu mass-media, instituţiile din comunitate au sporit imaginea bibliotecii în comunitate. Am avut multe provocări în timpul instruirilor cu utilizatorii, o frică faţă de noile media dar aveam şi un colac de salvare, echipa de la IREX Daniela Galai şi Valentina Butnaru. Încurajată şi încrezută în importanţa educaţiei mediatice la bibliotecă am aplicat la proiect să învăţ. Spre marea mea bucurie am fost selectată sa învăţ gratuit, sa devin super trainer, să ştiu să răspund provocărilor. Timp de 7 luni 12 bibliotecare, ghidate de Natalia Grâu au devenit o familie populând ,,blocul locativ" - Centrul Naţional de Excelenţă Profesională.

Am învăţat profund despre mass media, de ce, ea este o mare putere şi că doar atunci când analizăm, gândim critic, mass-media ne poate face viaţa mai bună. Am învăţat noi şi principalul am învăţat cum să învăţăm utilizatorii şi oamenii din comunitate folosind noi tehnici şi metode de învăţare captivante pentru toate vârstele, să comunicăm fără greşeli şi cu încredere. Puţin speriată de la început de elaborarea agendelor, am învăţat împreună cu colegele, acum ştiu că ele sunt cele mai importante la desfăşurarea activităţilor. Ştiu că pot apela la colegele mele, cine şi ce temă cunoaşte mai bine. Acum noile media, siguranţa online sunt temele preferate. Doresc să nu nimerească nimeni în capcanele mediului virtual.

„Blocul nostru” era îngrijit de echipa ABRM, iniţiatorii proiectului ce aveau grijă nu numai de instruiri dar şi să ne simţim confortabil, să ne alimentăm pe gustul şi necesităţile noastre.   

MULŢUMESC MULT!!! IREX Europe, ABRM, CNEP, Natalia Grîu, Daniela Galai, Mariana Harjevschi, Viorica Palamarciuc, Gabriela Bulduma, Elena Cebotari.....

Împreună mai puternici!

Sunt fericită la muncă şi acasă!

Iulia Spînu 

Director Biblioteca Publică Orășenească „M.Eminescu” or. Cimişlia. 


Contact

Super-traineri-abrm
Str. Constantin Stamati, 26, MD 4101, or. Cimișlia

Număr de telefon
0241 22 455 

E-mail
iulia.bib1983@gmail.com

Galerie de imagini

ABRM © Toate drepturile rezervate 2019
Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți