Iulia Iachimovschi

16.09.2019

Director Biblioteca Publică Frăsinești, Ungheni

Impresii despre trainingul Educatie Media

Conștientizam încă de acasă că cursul v-a fi o provocare grea pentru mine, însăși conceptul de Educație Mediatică care mă "bombarda" din toate părțile îmi era străin, dar în acelasi timp înțelegeam că este o temă actuală, vie, care are tangență directă cu profesia mea de bibliotecar. Acest fapt m-a făcut să înțeleg că abilitățile pe care le aveam nu erau îndeajuns de a face față noilor provocări, determinându-mă să ies din zona mea de confort pentru a cunoaște cu ce ''se servește" ea, Educația Mediatică.

Prima instruire a fost pentru mine un eșec. Mă simțeam penibil în grupul parcă ales pe sprânceană. Însă n-am renunțat la curs din trei motive: dorința de a învăța, formatorul școlit și un bun psiholog, chiar la prima instruire un formabil a zis: „Dacă mai avem așa angajați la minister, atunci nu este totul pierdut” și grupul de formabili inteligent, de la care bănuiam că voi învăța lucruri frumoase. Toate acestea le vedeam ca pe niște oportunități de dezvoltare profesională și personală.

A fost un curs de formare cu de toate. Evenimentele politice tensionate din perioada cursului de formare, au făcut să-i avem ca invitați la curs pe jurnaliști direct de pe teren, care ne-au informat despre realități ce țineau de acele evenimente, și în general despre profesia deloc ușoară a jurnalismului. Faptul că i-am avut in vizită pe sponsorii cursului din cadrul Proiectului IREXEurope, a fost o onoare. Și, în general, atenția cu care ne-au tratat organizatorii cursului a fost de remarcat, garantând reusita formării.

Recunosc că mai am de învățat mult, dar roadele acestui curs m-au ajutat ca prin implementarea noului serviciu de Educatie mediatică în bibliotecă, să aduc la cunoștința consumatorului de media informații despre Siguranța online, care sunt riscurile și pericolele din mediul online, cum să gândească critic asupra conținuturilor media, cum să facă diferența între o știre, fotografie falsă de cea veridică ca să nu fie manipulaț. Tema fotojurnalismului a fost impresionantă, înțelegând cât e de riscant să te afli la muncă fără nici o armă pe un teren fierbinte de teroare, doar cu aparatul de fotografiat, ca aceste fotografii să schimbe până la urmă cursul istoriei.

Acest curs m-a ajutat să fiu mai curajoasă mai cooperantă în viata socială, la muncă. Am reușit să o fac pe vecina-mea să acceseze Dexonline-ul pentru jocuri mult mai inteligente, nu să joace doar în cărți pe calculator (fapt care tare mă enervează); l-am convins pe soțul meu să urmărească nu doar un canal de televiziune, ci să acceseze și platformele Agregatorul de știri, Stop fals; I-am atenționat și continuu să-i atenționez pe tineri, care sunt viitorii angajați în câmpul muncii, să-și revizuiască paginile pe rețelele online și să-și lase doar postările și comentariile care i-ar prezenta într-o latură pozitivă și să respecte Neteticheta etc.

Dacă tehnologiile moderne le-am acceptat cu anevoie și nici astăzi ele nu mă prea fascinează (numai nu mă tachinați), de Educație Mediatică constat că avem nevoie toți de dimineața cum ne trezim până la somn.

Și de ce acuma atâta educatie media? Ah , da! Inainte, noi copiii stateam seara acasă lângă părinți și ne spuneau povești, învățam rugăciuni, astăzi copiii stau pe Net, discoteci, baruri. Înainte părinții stăteau acasă lângă copii, acum copiii au devenit ai străzii, ai vecinilor sau ai bunicilor bolnavi, bătrâni, neputincioși. Când noi eram adolescenți părinți îi aveam lângă noi, care ne controlau ne îndrumau spre lucruri frumoase, astăzi adolescenții care au părinți peste hotare, sunt alintați cu fel de fel de telefoane, smartphone-uri, dar cine-i controlează cu cine comunică, ce prieteni virtuali, reali are odrasla lor...?

Of, că mult avem de lucru.


Doamne ajută și cu gând bun,

Iulia Iachimovschi

Director Biblioteca Publică Frăsinești, Ungheni

Contact

Super-traineri-abrm
Frăsinești, MD 3628, Ungheni

Număr de telefon
023645927 

E-mail
bibliotecafrasinesti@gmail.com

Galerie de imagini

ABRM © Toate drepturile rezervate 2019
Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți